Leerlingen in klas 1 kunnen naast het gewone programma ook kiezen om een extra programma te volgen: het SportPlus-, SciencePlus- of KunstPlus programma. Deze programma’s zijn twee lesuren per week. Alle leerlingen uit havo 1, atheneum 1 en gymnasium 1 kunnen meedoen.

Plusprogramma Sport
SportPlus is voor leerlingen die liever niet lang stilzitten en geïnteresseerd zijn in alles wat met sport en bewegen te maken heeft. Bij SportPlus krijg je 2 uur per week extra de tijd om jezelf sportief (verder) te ontwikkelen.

Plusprogramma Science
Hoe zit de wereld in elkaar? Bij SciencePlus wordt vakoverstijgend les gegeven in onderwerpen die aansluiten op de belevingswereld van de leerlingen. De onderwerpen raken aan natuurkunde, scheikunde, biologie, techniek en wiskunde.

Plusprogramma Kunst
Ben je creatief? Vind je het fijn om dingen te maken, met je handen bezig te zijn? Nieuwe technieken te leren en te ontdekken? Laat jij graag je fantasie op de vrije loop? Dan is KunstPlus echt iets voor jou! In deze twee extra uren kunst doe je heel veel verschillende activiteiten en creatieve workshops samen met andere leerlingen.

Meer informatie?
Bekijk onze schoolgids of andere documenten op de pagina downloads.