Leerlingen in klas 1 kunnen naast het gewone programma ook kiezen om een extra programma te volgen: het SportPlus programma of SciencePlus programma. Beide programma’s zijn twee lesuren per week.

Plusprogramma Sport
Sportplus is voor leerlingen die niet graag lang stilzitten en geïnteresseerd zijn in alles wat met sport en bewegen te maken heeft. De leerlingen krijgen de kans om zichzelf sportief (verder) te ontwikkelen. Het programma is niet gebonden aan een leerstroom. Alle leerlingen uit havo 1, atheneum 1 en gymnasium 1 kunnen meedoen.

Plusprogramma Science
Hoe zit de wereld in elkaar? Alle eersteklassers uit havo, atheneum en gymnasium kunnen aan Scienceplus meedoen. Er wordt vakoverstijgend les gegeven in onderwerpen die aansluiten op de belevingswereld van de leerlingen. Dat betekent dat de onderwerpen raken aan natuurkunde, scheikunde, biologie, techniek en wiskunde.

Meer informatie?
Bekijk onze schoolgids of andere documenten op de pagina downloads.