HBL HBL

In de mediatheek zijn er meer dan 8.000 boeken in vijf verschillende talen beschikbaar. Maar ook toegang tot vele andere digitale kanalen om informatie te vinden. De medewerkers van de mediatheek helpen je graag verder!

In het hart van de school bevindt zich de mediatheek. Een fijne plek voor leerlingen om boeken te lenen en documentatie te zoeken voor opdrachten en projecten.
De collectie bestaat uit meer dan 8.000 boeken in vijf talen. Samen met het docententeam wordt steeds gewerkt aan het actualiseren van de collectie. Leerlingen hebben daardoor de beschikking over zowel de klassieke werken als over de nieuwste literatuur en informatieve media. De mediatheek is maandag t/m vrijdag geopend van 09.00 uur tot 15.30 uur. Er is een onderverdeling in de volgende categorieën: Nederlands Jeugd, Young Adult, Nederlands literatuur, Poëzie, English Starters level, English Young Adult, English Literature, Franse, Spaanse en Duitse literatuur en Informatieve media.

De mediatheek biedt een keur aan mogelijkheden om kennis te vergaren. Leerlingen hebben toegang tot de digitale mediatheek ‘Aura Online’ en kunnen via deze pagina online de catalogus doorzoeken, boeken reserveren en verlengen. De gratis Aura smartphone app toont de geleende boeken en waarschuwt wanneer ze ingeleverd moeten worden. Ook met de app kunnen leerlingen reserveren, verlengen en raadplegen. De Aura Online pagina geeft leerlingen toegang tot diverse databanken, zoals de Krantenbank, de Uittrekselbank en tal van andere handige websites die ondersteuning bieden bij het studeren.

De mediatheek werkt nauw samen met de openbare bibliotheek. Het lidmaatschap van Bibliotheek
Eemland of Idea Soest is verplicht voor leerlingen van Het Baarnsch Lyceum. Het is gratis tot 18 jaar, en voor jongeren tot 25 jaar geldt een gereduceerd tarief.