HBL HBL

‘Spullen’ voor het archief van Het Baarnsch Lyceum?

Met enige regelmaat ontvangt Het Baarnsch Lyceum de vraag of de school interesse heeft in ‘oude spullen’. De school beheert een groot archief en onze archivaris, de heer Mreijen (docent geschiedenis), is ontzettend blij met nieuwe archiefstukken. Suggesties ‘spullen’ die zouden kunnen worden geschonken en ‘spullen’ waar we naar op zoek zijn:

• Fotomateriaal zoals oude klassenfoto’s, foto’s van werkweken, toneelstukken en sportwedstrijden. Graag de foto voorzien, indien bekend, van het jaartal, klas, namen en wie de foto heeft geschonken. Foto’s kunnen worden gescand en later teruggestuurd worden. Schrijf uw naam en adres achter op de foto.
  • Een lint van de Seniores met daaraan het embleem van HBL.
  • Schoolgidsen van het Incrementum.
  • Bijzondere zoals Animo’s-Uitlaat (de alternatieve Animo), LustrumAnimo’s, AfscheidsAnimo’s en Animo’s van voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog

Heeft u een vraag of een bijzonder verhaal. Deze kunt u ook sturen naar hbl@hetbaarnschlyceum.nl.